Kjøpsbetingelser
Avtalen
Les gjennom våre kjøpsbetingelser for netthandel hos Teppegalleriet.no.
Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre kjøpsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom Persisk Teppegalleri AS og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos Teppegalleriet.no
Foretaksinformasjon
Firmanavn: Persisk Teppegalleri AS
Nettbutikk: Teppegalleriet.no/
Organisasjonsnummer: 947 942 816 MVA
Besøksadresse: Kjøpmannsgata 23, 7013 Trondheim
Telefon: 73 51 03 07 (betjent under åpningstidene)
Vennligst ta kontakt på e-post dersom du ikke får tak i oss på telefon.
E-post: post@teppegalleri.no
Generelt
Alle priser oppgitt i nettbutikken er i norske kroner og inkludert 25% merverdiavgift. Prisen som oppgis i kjøpsøyeblikket inkluderer MVA, fakturagebyr og fraktkostnader. Varene kan enten hentes i butikk eller leveres med Posten. Levering kan kun skje til adresser på Norges fastland.
Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter i tillegg til feil i vår lagerbeholdning.
Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare(r), eventuelt slette bestillingen hvis vi ikke kan levere noen av varene.
Levering
Levering er opprettet når kjøperen, eller personens representant, har overtatt tingen. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.
Vi tilbyr fri frakt på alle varer!
Varer sendes via Posten. Normal leveringstid er mellom 1-3 virkedager fra pakken er sendt fra oss.
Lynrask levering er høyt prioritert hos oss! Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Leveringstid er normalt 1-3 virkedager, men det kan også være tilfeller med 5-7 virkedager før varen blir levert.
Retur/angrerett
Du har alltid 14 dager full returrett når du handler hos oss. Det er lov å ombestemme seg.
Angrefristen løper fra den dagen du mottar varen. Vennligst ta kontakt med oss på telefon eller mail dersom du skulle returnere varen.
Telefon: 73 51 03 07
E-post: post@teppegalleri.no
Hvis du vil angre kjøpet ditt står du selv for fraktkostnaden.
Hent i butikk
Bestillingen din kan hentes også i butikk. Du vil få beskjed via e-post når bestillingen er klar til henting. Gyldig legitimasjon må fremvises for å kunne hente ut varen(e).
Betaling og kortinformasjon
Alle prisene i nettbutikken er oppgitt i NOK og er inkludert mva.
Hos oss kan du velge å betale med kort via Klarna, Stripe eller så enkelt som Vipps. Du kan også velge faktura som betalingsmetode. Raskt, trygt og enkelt!
Betingelser for betalingsutsettelse av faktura finner du i kasse
Betalingen din vil bli behandlet med Klarna Bank AB som er en svenskbasert IT-foretak som spesialiserer seg på betalingsløsninger over internett.
Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.